درباره حزب
کد خبر : 351
سه شنبه - 6 اسفند 1398 - 04:01

بیانیه تاسیس

بیانیه اعلام موجودیت «حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی» را بشرح ذیل اعلام می دارد.

بیانیه اعلام موجودیت «حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی»

ملت شریف و فهیم ایران!

تاریخ پرافتخار کشور در مقاطع حساس سرنوشت‌ساز نشان داده است، برپاسازی جامعه‌ای قدرتمند، قانونمند و مردم‌سالار در گرو دوری از تک‌محوری، خودخواهی سیاسی و تندخویی اجتماعی است. دست‌یابی به آرمان‌های بلند این ملت برای ایجاد ایرانی مدرن و تمدنی پایدار، همراه با حفظ ارزش‌های دینی و ملی در چارچوب نظام اسلامی و متکی بر قانون اساسی از انتظارات، خواسته‌ها و اولویت‌های ملی بوده که بر این اساس«حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی» با اعتقاد همه‌جانبه به اصول «خدا محوری»، «مردم سالاری» و «اعتدال سیاسی»  ملهم از آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) برای پاسخگویی به بخشی از انتظارات ملت رشید و بزرگوار ایران و تأمین نیازهای مردم، به‌ویژه نسل جوان و رشد و توسعه کشور اعلام موجودیت می‌نماید.

امضاءکنندگان این بیانیه با محترم شمردن تمامی اندیشه‌های سیاسی و تکریم تمامی احزاب و گروههای قانونی و معتقد به سرافرازی ملت هوشمند ایران، بر توسعه و تحکیم آزادی‌های اجتماعی و اندیشه‌های سیاسی، امنیت همه جانبه، لزوم تحولات سریع اقتصادی و همکاری حزبی تأکید نموده و منافع ملی کشور را با حفظ اخلاق اسلامی پرهیز از هتک حرمت دیگران، میزان تنظیم روابط حزب «تدبیر و توسعه ایران اسلامی» با سایر احزاب و گروه های سیاسی می‌دانیم.

ایران امروز، نیازمند توسعه و سازندگی در تمامی عرصه‌هاست و همه آحاد ملت در انتظار جبران عقب ماندگی‌ها و روان شدن گردش چرخ‌های اقتصادی و شتاب روز افزون رفاه اجتماعی هستند. این مهم، با تندروی‌های سیاسی، درگیری‌های حزبی و افراط‌گری‌های رایج تأمین نخواهد شد و برقراری روابطی پایدار و مشارکتی نهادینه از سوی مردم، با تقویت همدلی ملی و نشاط عمومی و نیز با تأکید بر دین‌باوری و نفی تحجر و اجتناب از خودباختگی و روی‌آوری به سیمای دلپذیر و مهربان اسلام راستین مقدور خواهد بود.

بنابر این باید به عنوان وظیفه‌ای ملی در چارچوب برپاسازی تمدن نوین ایرانی، از هرگونه انحصارگرایی، زورمداری، بسته‌نگری و دیگر ستیزی اجتناب شود تا «شکیبایی اجتماعی» و حضور مؤثر نخبگان، شایستگان، فرهیختگان و سازندگان کشور را شاهد باشیم. برپا سازی «تمدن جدید» بدون هم‌گرایی فرهنگی، اجتماعی و بدون تقویت «وفاق ملی» و بهره‌مندی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی همچون استقلال، آزادی و جمهوری  اسلامی کم نتیجه بوده و آبادانی ملی را در پی نخواهد داشت.

با تکیه بر این باور است که طوایف، اقوام گوناگون و تمامی فرهنگ‌های بومی و منطقه‌ای کشور، در سایه اخلاق ستوده، آموزه‌های دینی، اصل ولایت و رهبری و سرافرازی ایران، گردهم‌آمده و بر پایه منافع مشترک، از جمله فرهنگ اصیل و پایدار ایرانی و زبان فارسی، چرخ‌های توسعه کشور را در جهت تحقق این آرمان ملی به حرکت درمی‌آورند. اقتدار ملی و پیشتازی ایران امروز در منطقه حساس خاورمیانه، با حضور زنان و مردان ایرانی در عرصه‌های گوناگون و تحکیم همکاری‌های سازنده و صلح‌آمیز منطقه‌ای و جهانی با حفظ استقلال کشور و عزت ملت به‌دست می‌آید. این نقش پیشرو و مؤثر با تحقق مناسبات متوازن و گسترش روابط همه‌جانبه با سایر ملت‌ها مقدور است. اگر چنین شود، حقوق اساسی ملت ما تضمین شده و ایران در سطح جهانی هیچ‌گاه حاشیه‌نشین نخواهد بود.

بر این اساس «حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی» بر همکاری‌های سازنده بین‌المللی، حضور فعال ایران در عرصه‌های جهانی و همکاری با سازما‌ن‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید دارد و به سهم خود ارتباط و گفت‌وگو با احزاب و مجامع سیاسی و بین‌المللی را در جهت معرفی جایگاه واقعی ملت ایران دنبال خواهد کرد. در این میان همکاری و گسترش مناسبات صمیمانه با همسایگان و تشویق همکاری‌های مسالمت آمیز و دوستانه در اولویت قرار خواهد داشت.

«حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی» با تکیه بر ارزش و احترام به نخستین نهاد اجتماعی، یعنی خانواده، بر تقویت و تحکیم اخلاق خانواده همت گمارده و با یاری گرفتن از زنان فرهیخته کشور، نقش این «نیروی کارآمد» را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقویت خواهد کرد.

جوانان این مرز و بوم نشان داده‌اند که از شایستگی‌های ستودنی بهره‌مندند، حمایت از حقوق جوانان و پیاده‌‌سازی طرح‌های کاربردی در جهت رفع موانع شغلی، ورزشی، تحصیلی و ازدواج و مسکن جوانان، با فراخوانی و مشارکت فعال زنان و جوانان، راهی ممکن و آزمودنی است. پس باید با واگذاری مسؤولیت‌های اداری و سیاسی به جوانان، تشکل‌های مردمی را قوت بخشیده و سازمان اداری و اجرایی دولت را سبک‌تر نمود. این امر به قانونمندی بیشتر رفتار اقتصادی و اجتماعی دولت کمک خواهد کرد و زمینه ورود و بروز استعدادهای خلاق و جوانان را فراهم می‌نماید و از فرار مغزها پیشگیری خواهد کرد. با تکیه بر مواهب الهی و ظرفیت‌های موجود کشور، مهیا کردن بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری، حفظ امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار، توسعه «اقتصاد مردم گرا» و «جوان محور»  به بسط منابع تولید اقتصادی یاری می‌رساند و کاهش بیکاری را به دنبال خواهد  داشت. این تحول اقتصادی-اجتماعی، خودکفایی اقتصادی و استقلال ملی را از شعار به عمل تبدیل خواهد کرد و از تصدی‌گری دولت می‌کاهد و بخش خصوصی را پرنشاط‌ترخواهد کرد.

در پایان، امضاءکنندگان بیانیه اعلام موجودیت «حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی» با باور عمیق  به حمایت همه‌جانبه مردم و امید به رحمت و فضل الهی، استقلال سیاسی، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، رشد و توسعه کشور و وفاق ملی و اعتدال همه جانبه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و با اعتقاد به ضرورت «مردم سالاری» و گسترش امنیت و آزادی همگانی در  عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به دفاع از حقوق سیاسی مردم خواهند پرداخت.

محسن محمد باقرزاده