به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حزب تدبیر و توسعه، صفر اسلامی، درباره استراتژی جبهه اصلاحات برای انتخابات پیش‌رو، گفت: مانیفستی در گذشته به تصویب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات رسید که ملاک عمل ما خواهد بود و استراتژی جدیدی تعریف نخواهیم کرد. در استراتژی که اعلام کردیم گفتیم شرکت در انتخابات باید آزاد، قانونی، عادلانه، در تراز قانون اساسی و با حضور نامزدهای اصلاح‌طلب و مورد تایید نهاد اجماع ساز باشد. ما در این مانیفست قید نامزد اصلاح‌طلب را داریم.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران افزود: اگر بخواهیم قید حضور نامزد اصلاح‌طلب را نداشته باشیم، یا باید استراتژی خود را تغییر دهیم یا اینکه تصمیم جدیدی در نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان اتخاذ شود. بعید می‌دانم تصمیمی مانند انتخابات اسفند ۹۸ در جریان اصلاحات گرفته شود.  آنچه تا اینجا به آن فکر شده و طراحی شده این است که نامزد ما حتما اصلاح‌طلب خواهد بود و هیچ اتفاق نظری روی نامزد اجاره‌ای یا عاریتی نداریم.

اسلامی درباره وجوه تمایز و تشابه دو نهاد اصلاح‌طلبی «شورای عالی سیاست‌گذاری»  و «جبهه اصلاح‌طلبان ایران»  گفت: شورای هماهنگی صرفا متشکل از احزاب اصلاح‌طلب است، اما جبهه اصلاح‌طلبان ایران، متشکل از ۳۱ حزب و ۱۵ شخصیت حقیقی است که با رای اعضای حزبی انتخاب شدند.  

فعالیت شورای هماهنگی قید زمان ندارد و احزاب در بستر زمان به‌شکل دائمی فعالیت دارند اما جبهه اصلاح‌طلبان ایران، تا انتخابات ۱۴۰۰ فعالیت می‌کند و بعد از آن با رای و نظر احزاب می‌تواند کار خود را ادامه داده یا فعالیت آن متوقف شود. تفاوت دیگر اعضای حقیقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران بیشتر جنبه مشورتی دارند، اما احزاب فعالیت دائمی دارند.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران درباره حق رای اعضای حقوقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران گفت: این موضوع قابل بحث است، با وجودی که مبنا نظر مشورتی آنها بوده ولی در عین حال ممکن است صاحب حق رای هم باشند. ترکیب ۳۰ به اضافه ۱۵ جبهه جدید فقط با شورای عالی سیاست‌گذاری شباهت ظاهری دارد، ضمن اینکه نحوه انتخاب اعضای حقیقی با مکانیسم انتخاب اعضای شورای سیاست‌گذاری متفاوت بود.

اسلامی با بیان اینکه نواقص شورای عالی را جبهه اصلاح‌طلبان ندارد، گفت: نهاد جدید اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضا سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان (شعسا) دارد. خلاف گذشته که نحوه انتخاب افراد به گونه‌ای غیر حزبی بود، در این مرحله هم خود احزاب نقش اصلی و مهمی داشتند و هم تا این مرحله زیر نظر سید محمد خاتمی به عنوان لیدر اصلاحات پیش رفته است.

انتهای پیام/

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین