اخبار کانون نخبگان » البرز » دیدگاه » کانون نخبگان
کد خبر : 4206
شنبه - 18 مرداد 1399 - 15:06

ایران فقط بدست ایرانی میتواند ساخته شود

  ایرانی ایران را بساز دولت آقای روحانی از بدو امر با رویکرد گشایش درهای کشور ، ارتباط با اروپا و آمریکا را کلید زد و فشار زیادی بر روی قرارداد ۵+۱ که به برجام معرف شد ، آورد اما مردم در مدت بسیار کوتاهی تجربه تکیه بر بیگانگان را دیدند که چگونه خنجر از […]

ایران فقط بدست ایرانی میتواند ساخته شود

 

ایرانی ایران را بساز

دولت آقای روحانی از بدو امر با رویکرد گشایش درهای کشور ، ارتباط با اروپا و آمریکا را کلید زد و فشار زیادی بر روی قرارداد ۵+۱ که به برجام معرف شد ، آورد اما مردم در مدت بسیار کوتاهی تجربه تکیه بر بیگانگان را دیدند که چگونه خنجر از پشت خوردن بطوری که حتی پول اقلام صادراتی خود را نیز نتوانستن دریافت و یا استفاده کنند .

آقای رئیس جمهور به صراحت در بیانات خود عنوان کردن که بلد نیستن بدون ارتباط با خارج ، کشور را اداره کنند ، و با همین تئوری غالب که اقتصاد بدون ارتباط  قابل اداره نیست ما شاهد تغییر جهت نگاهها از غرب به شرق هستیم و باید گفت که آزموده را آزمودن خطاست ، این تئوری یکسویه است و وارونه جلوه شده  باید بدانیم که غرب بدون ارتباط با ایران توان تامین انرژی لازم برای اقتصاد خود را ندارد ، نه اینکه ایران بدون ارتباط با غرب نمی تواند چرخ اقتصاد خود را بچرخاند .

مسیر حرکت را رهبر معظم انقلاب ترسیم کردن و در قالب اقتصاد مقاومتی به مجموعه قوا اعلام فرمودند  ولی متاسفانه به هر دلیلی در اجراء کم رنگ شده و رهبری را در جهت قانع کردن به ارتباط به غرب تا حد نوشیدن جام زهر پیش بردن.

در شرایط اقتصادی کنونی باید قبول کنیم که بدون حضور فعال مردم نمی توان اقتصادی پویا را رقم زد ، چرا که خارجیان چه غرب و چه شرق اگر مسیری را برای حرکت ایران باز می کنند نیت اولشان مسیر خروج سرمایه های مادی و معنوی و انسانی ایران است و لذا مردم را به دید کارگران منطقه ای می نگراند که برای دریافت نان شبی ، خود و وطن خود را عرضه می کنند .

صادرات  مغزها ، مواد معدنی ، ثروت ملی در این سال های گذشته شاهد همین ادعا است . کافی است گزارش خروج سرمایه ها را از مجلس مشاهده کنید .

بیایید  یکبار برای همیشه رویکرد خود را بطرف مردم برگردانیم و با تنظیم برنامه ها و تصویب قوانین مفید و با تدبیر در ساختارها شرایط لازم برای حضور فعال و دائمی مردم را در صحنه های اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی مختلف کشور رقم زنیم

بیایید اجازه دهیم ایران به دست ایرانی ساخته شود .

چرا ما شاهد  خروج سرمایه و نظاره گر خرید املاک در کشورهای همسایه توسط ایرانیان باشیم ؟

چرا کاری نکنیم ایرانی در ایران بماند ؟

چرا فرزندانمان را برای رفتن تربیت کنیم ؟

چرا ترکیب جمعیتی را تغییر ندهیم بطوری که تا چند سال آینده بدلیل پیر شدن جمعیت توان کارکردن نداشته باشیم ؟

چرا ایرانیان در ایران احساس راحتی نکنند و سرمایه های خود را برای ساختن ایران بکار نبرند ؟

چرا باید دولت های خارجی با بلوکه کردن ثروت ایرانیان ما را تهدید کنند ؟

چرا اصولا باید پول ما در بانکهای خارجی باشد ؟

اگر ما همه چیز را به مردم بسپاریم و آنها را در صحنه داشته باشیم هیچکدام از این چراها را نخواهیم داشت .

تئوری خودباوری را نشر دهیم و دولت و مجلس و سایر قوا را به جهت وارد کردن مردم به صحنه تشویق کنیم

نه از چین و نه از آمریکا چراغی برای ایران روشن نخواهد شد ، اگر چراغی روشن کنند برای گزیده دزدیدن است و بس .

آقای ریئس جمهور آینده فروشی ، وعده های بی اساس ، بالا بردن نرخ بهره ، تورم و افزایش قیمت ها هیج کدام عاقلانه نیست ، بیایید با مردم مشکلات را حل کنید ، انرژی را در داخل هزینه کنید ، چشمانتان به دستان توانمند مردم ایران باشد نگاه ها را از شرق و غرب بردارید .

ایران باید بدست ایرانی ساخته شود چه آنانی که داخل کشوراند و چه آنانی که رفته اند و چه آنانی که هنوز به دنیا نیامده اند .

مجید مجیدی وش

عضو شورای مرکزی حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی